Nytt år, nya tag

Nu med början av ett nytt år så får man även möjligheten att ta några minuter att tänka och börja om på nytt. Det klassiska exemplet för detta är självfallet nyårslöftet, som tyvärr har fått dåligt ryckte då få fullföljer åtagandet. Man behöver dock inte gå så långt, I det flesta fallen så kan det vara bättre att tänka igenom till exempel sin marknadsföring, och ta några första steg i rätt riktning.

fyverkeri

Bli mer organiserad

Att bli mer organiserad är något som de flesta ibland drömmer om. För att bli detta krävs det dock att man både har rätt inställning och rätt verktyg. För det första så kan det vara bra att se över sina dagliga rutiner och sin arbetsplats. Ett rörigt skrivbord gör snabbt att man tappar fokus, att städa och organisera i början på det nya året kan ge en fräsch start.

Se självklart även till att du har verktygen att kunna planera effektivt. Välj för det första hur du vill arbeta, men fysiska eller digitala kalendrar och listor. Digitala listor är praktiska ger möjlighet till djupare uppföljning men för väldigt många är de fysiska alternativen oslagbara. Att skriva ner något i en fysiska kalender ger helt enkelt bokningen mer substans än i de digitala motsvarigheterna. Gå in på till exempel Kalenderkungen.se och fundera över vilken typ av kalender eller almanacka som skulle kunna passa just dig.

Se över marknadsföringsinsatserna

Att gå igenom förra årets marknadsföringsinsatser kan ge klara indikationer om vad som bör göras även detta året. Att få statistik över vad som fungerat både bra och mindre bra ger en möjlighet att fördela marknadsföringsbudgeten på ett mer optimalt sätt. Det sparar i längden både tid och pengar.